spänningen som får min värld att gunga


när jag var där i solens land
la la la with you
men resan har nått sitt slut
vidare jag går i någon annans spår
kylan biter i min nacke
du ger mej ett ärr
och den viskar varje dag
minnen av dej
...
försöker skriva en del
det går inte så bra
stakar mej hela tiden
tappar fokus
och svamlar
men försöker en gång till
...
idag pengar
idag lycka på rosa små moln
och jag kände mej som en miljonär
tedrickande och chill hos ellen
en fin kappa på second hand
och en solgul mössa
lyssnar på jazz
och får ingen växel
men en berusning av känslor
...
hör ekot här hemma
ensam
flera dagar innan
finaste är hemma igen
dumt tycker jag
men
så är det ibland
att leva
...
gå aldrig härifrån
det är bara dej jag vill ha
lilla ängel
...


vill du ge mej leendet som
alltid får min värld att gunga
-maja gullstrand
(lyssna och njut av hennes underbara röst)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback