orkan


det irrar runt
många
irriterande
tankar
i mitt huvud nu

börjar bli trött
borde gå och lägga mej
men ikväll är det än
sån
kväll
då jag inte vill att dagen ska vara slut än
eller
då jag inte vill att nästa dag ska börja än?

imorgon
introduktion
och på fredag
gå bredvid hela dagen
pirrigt
förväntansfullt
nervöst

lekte med två barn ikväll också
kommer nog vara barnvakt ibland
spännande det med

många hus och människor passeras varje dag
bakom varje dörr och fasad
ryms ett liv
knasigt
och
oändligt ofattbart


vad ryms i ditt liv?



Kommentarer
Postat av: Emily

annorlunda inlägg, en dikt.. den var jättebra :)

Postat av: L

Mitt liv fylls av stora luckor av tid där jag inget gör. Skrämmande

2006-09-21 @ 23:10:42
URL: http://link.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback