back again

fenomena

man ser stjärnorna från mitt tak
hemma igen
kärlek till malmö
denna fantastiska stad
skulle aldrig kunna bo någon annanstans i sverige
det är här mitt hjärta bor
och mina fötter vilar

i tisdags när jag kom hem
drack jag två öl innan jag byggde bo igen
igår fik med albina
sen kvällsdopp vid standen
med hugo o sofie
vackra hav
sen matlagning o vin på hugos balkong
idag förmiddagsdopp med hugo
och vegankäk på govindas med sofie
skaffat mobilt bredband
(känner mig vuxen)
och städat och tvättat för hand och handlat
alla mina blomster har överlevt
de gör mig glada för det

det kommer en tid
efter denna med timmar på buss
med musik i hörlurar
och sen efter det en tid med indiskt vårsken
men nu är det en tid i malmö
har jag sagt hur mycket jag älskar denna stad
solen sken när vi cyklade igår o idag
och jag känner det bubbla inom mig igen
hemma hemma hemma!

tre askar med vindruvor för tio kronor
måste tilläggas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback