så många illusioner som rasat

jag trodde jag visste
och vägen var lång
men den fanns där
vill också packa lätt
ett äventyr att somna till
och beaka när jag vaknar
varje torn som du bygger upp
kommer någon annan rasa
precis som din illusion om annat
när någon lovar dej bättre dar
när sommaren kom o gick
gatorna skiftade inte färg
den slukade bara tid
tiden som var din
ett a för för en punkt
där det fortfarande fanns
något att säga
en fånge i det fria
där gräset försöker växa
kom hem till mig
lägg dej ner
och somna på min arm
förändringarnas tid är förbi
du har så mycket förstånd
res iväg och få någonting gjort
och snabba dej på
för att leva det goda liv
allt är förändligt
skogarna brinner ner
och glöden finns kvar
men berg kan inte flyttas
min framtid väntar
ouppnårbar
precis som tiden
skratta åt åren
skratta åt orden
väntar oc hstår bredvid
och det är svårt att brinna
gnistan försvinner allt mer
snart är det borta
allt det där fina
förvirringen av ingenting
att gå upp kräver mer
löften till hösten
låta natten stilla sig
låta mig somna
i trygghet igen
låta tiden gå





önskar min frihet








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback