förfallo

datum
på lägenheten
imorgon bär det av
kosan ska styras mot annan plats
hem till mor och far

så mycket avsked
de sista dagarna
men även kärt återseende
lotta kommer hem idag
fleratimmarsdejt imorgon
men vi har bara ett par timmar på oss
galen social stress
igår adjö till alla på skolan
yes fem månader
utan att se alla dessa vackra människor
det bildas en liten klump ändå
sen adjö till lite folk till i malmö
och sen adjö till karin, tilda o alice
genom frukt o te o kaffe hemma hos mig
tills timmen blev sen
har skjutit upp känslorna
de kommer sannerligen släppa sig lösa
på tåget härifrån
och lägenheten då oj oj oj
min boning min trygghet mitt egna
det finns tomma hål här
som brukar vara fyllda
men nu ska ryggsäcken fyllas
och klappar ska inhandlas
för ikväll kommer maija
för mys o gos

sakta känner jag mig varva ner
fylld av längtansfull saknad

en dag ska vi leva här
allihop med varandra







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback