något vi alla

får leva med
någongång

juldagen
oj oj oj
alltid lika knasig
hamnade på fest
lorient o efterfest
varför kan man inte lära sig
att gå o lägga sig
eller gå hem i tid
somnade där
o vaknade i bakfyllans tecken
en okänd som påminner om
o som insisterar på ovetande
kommer jag nånsin få veta
eller är det  något jag får leva med
pizza unt film med karin
trevligt med besök
o planerna gjorda för mer
umgänge o fest i helgen
imorgon fik fik o fik o en öl
kommer jag nånsin kunna
förklara så att du förstår mig
lyssnar du noga kan du kanske förstå
men det är inte lätt när man aldrig gör fel
eller kan någon aldrig ha fel?
eller slippa komma fram till en punkt där
stoltheten kanske måste sväljas ner
med en dos självinsikt eller omtanke
o en ursäkt kanske är på plats?
men att svälja kanske är svårare än att
chansa och eventuellt visa sig svag?
själv tycker jag det visar på stort mod
och en fin och en god karaktär
men vem är jag att dömma
vem är jag att uppmärksamma
när tiden är så värdefull

det berör mig
falla ner för en stund
hur må du idag mitt ego?
en aning fundersam
men i stort sett nöjd
lite trött för att bry mig
om att resa mig från
madrassen o stänga av teven
attans





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback