med pulver i håret

gav jag mej ut på äventyr igen
park o terasshäng med
bästaste johanna o mia o malin
sen hookade vi ihop med folk
letade (efter många öl o en tequila)
efter en bokhandel klockan ett
ehm potter fick vänta de hade stängt
fuckers
så har jag jobbar måndag till fredag
trots sjukdom, jag är stolt
festival i budapest lockar
eller joina till kroatien o sarajevo
vem vet vart jag tar vägen
det slutar säkert i hjo
med lustigt moppegäng
mest av allt vill jag hem
till mina växter
krama o pussa o titta på dem
ikväll blir det hundraårsfest
på landet med mulltoa o utedass
och 200 människor
vänner bekanta samt okända
det blir nog kul o kanske tokdans
måste rensa öronen nu
det kliar

baday from the
working class hero


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback