hur sjuk får världen bli?

Ungdomshusets historia började 1982 då ungdomarna fick ta över. Huset förföll och vandaliserades och drabbades av en omfattande brand 1996. År 2000 beslöt kommunen att sälja huset.

Ungdomarna hängde ut en banderoll med en ironisk text: "Till salu, inklusive 500 våldsälskande psykopater från helvetet".
Hade de inte skrivit det där sista ordet "helvete" hade historien kunnat få ett helt annat förlopp. Ruth Evensen driver den frireligösa kyrkan Fadershuset. När hon såg banderollen bestämde hon sig för att köpa huset.

- Vi kan inte ha något från helvetet på NØrrebro, det har Gud sagt till mig.

Hon köpte huset för två miljoner kronor 2001. När slutstriden om huset närmade sig bildades en stiftelse för att ungdomarna skulle få behålla det. Förra året erbjöd stiftelsen 14 miljoner kronor för huset.

Ruth Evensen sade blankt nej.

På torsdagen släpptes hon in bakom polisens avspärrningar till det tömda huset.

- Jag har inte bestämt mig än om det ska rivas eller rustas upp, sade hon före besöket.






jag blir så förbannad!
frireligösa tantjävel
jag vet inte vad jag ska säga
är bara så arg!
låt ungdomshuset bli!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback