älskade hatade

i förrgår ville jag dra upp maskroser
idag vill jag dra upp träd
bränna o förstöra rötterna som
finns där under
slita o dra o förgöra

att ha ett val
kan inte vara lätt
att trampa på mej med flit
för att det nog behövs
det är illa
du förlorar mej
vill du det?
det gör mej så ledsen
att du inte kan förstå
att du tycker det är värt det
när du vet
då är du kanske inte samma
fina goda människa längre
utan bara en liten lort
det gör mej så besviken
och jag är lurad
låt mej få en chans att
gå i rätt riktning
istället för att kasta omkull mej igen
låt bli min trygga plats
förstör inte allt när du får tillfälle

då är varken du eller jag någonting värt

...
finns det något som gör det värt detta
vill bara slippa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback