barcelona

min nya längtan
att flytta dit
slog till på planet hem tidigare ikväll
ska längta tills nästa sommar
i en hel evighet
älskar denna fantastiska stad

veckan:
vilse utanför kartan
picknic med jocke o linus i gaudiparken
vindrickande hela dagen
fotboll med en uteliggare
häng med oliver i skumma kvarter
rom o cola
boende i en squat
utan vatten o tidvis utan el
ingen dusch på fem dagar
bestulen på mobilen, kontokortet o kameran
(inklusive alla bilder o väskan) i en dinosaurie rutchbana
vilket gav två timmar hos polisen
o ladron lades till i ordfrådet
o eventellt försäkringspengar i plånboken
bajsing barcelona
träningsvärk i benen o glas i foten
billig öl på diverse hak o på en enorm katt
intagit min livs godaste falafel
hetsfotografering med engångskameran o kryckan
kärlek till hunden sombra
äcklig vidrig doft om oss båda vid hemkomst
doft av utomlands o frihet

nu vill jag iväg
igen igen igen
en mysig balkong
o gul belysning utanför
är något som jag kommer längta till
o pirret i magen
kommer jag kunna leva på länge
synd att alla bilder försvann
på linus o sombra
på maija i rutchbanan
på picnicken i parken
på allt på allt
o min scarabe är borta
o min nya väska
o solglaögonen
o alla nummer på mobilen
o en massa skit
o det svenska snuset oxå
vilket jag hoppas de spydde av

they gave us their history
lets write ours

maija and nettan bercelona 07
fuck yeah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback