i have something on my mind

and i try to get it out

frustration
i takt med all
brist på klarspråk
dölj ingenting

vilka fina människor som finns
igår bakade vi hallonpaj
gjorde soppa
och drack vin
och jag sov över
idag tog jag mat från matsalen
o kom på att det var smart gjort
glöm vad matlåda heter
låtsas som du bor där

svalde även en hel plommonkärna precis
trodde en kort sekund att jag skulle dö av kvävning
överlevde men nu är jag mest orolig
att det kommer göra ont när den kommer ut
men ett senare problem
ska snart o fika igen
först med olle idag
och nu med mina gamla klassisar
det blir nog fett

det är kallt ute
o jag envisas med att gå i tofflor
mina fötter vill gå fria
men snart är det dags för
instängdhet i trånga skor

kan inte låta bli
någonting kommer emellan vänskap
tycker inte om det
ska det vara så här i fortsättningen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback