imorgon

andas i det tomrum som blir över
kanske sätta ett par fjädrar i hatten
kanske söka upp kontakter som jag tappat
vakna upp mitt i natten o ta en lång promenad
möta blickar igen
och ta emot
tågesor o tid över utan sällskap
pröva läppar mot någon
sätta ett finger mot en hals
den där stunden efter allt
som kan sätta mig ur balans
att lära känna någon väl
finaste gåvan av alla saker jag fått

unna mig att drömma om något
åka till platser jag aldrig beskådat
om och om igen
tomrummet fylls med värme
tålamod
att bli förstådd
längst där inne

avskrapande
sanningssökande
det krävs något av mig
tillsammans ska vi riva murar






observera:
lars winnerbäck o miss li
låten som stämmer in

berör mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback