dhaka

skev ett inlagg i thanapara
men forsvann typiskt

se senaste dagrna har gatt i det tecknet. typiskt. tiden pa thanapara var helt underbar. alskar bangladesh och ska definitivt aka tillbaka. skiljer sig mycket fran indien. muslimsk, renare och fantastiskt pa ett helt annat satt. tiden har spenderats pa landet vid sedan av padma och vilat pa familjar mark ett slag. har sett arsenikforgiftade brunnar, kvinnogrupper, skolor, texilfabrikerna, sett tegelfabrik, microkredit kossa familj och bananer, spelat pa min lilla guitarr, sjungit visor pa culture show, badat i padma.. med mer. hangt i fabriken med kvinnorna dar och tagit det chill. allt foll pa plats och det var ratt stalle vid ratt tidpunkt. akt pa cykelflak och kopt en bangla ringklocka till cykeln. skamtat om sma och stora och medelgrodor och vart med pa en polisuppvisning pa landets anda polishogskola, precis som att vara med pa polisskolanfilmerna, lika bissart och sedan mingel med hojdarna ett slag. tiden har vart underbar men lite for kort. sedan borjade oturen dar. en trakig historia. 5oo bilder fran mitt minneskort forsvann.. bland annat ounbarliga bilder fran bangladesh men aven fran holifirandet i calcutta, pa instrumentmannen och andra mycket kara bilder. det ar mitt storsta intresse och ibland min passion och att bli av med dem ar i princip det varsa som kan handa under resan. tji fick jag.. men mina kara vanner trostade mig med kramar, omtanke, karlek och aven en frunktsallad efetr kvallsmaten sa humoret blev battre. har forsokt ta igen en del bilder, men det ar manga som fattas mig djupt, men men.. som sagt fick tio bra dagar i thanapara anda trots kameran. sedan igar fick jag oroninflamm ation, drgade ner mig med diverse piller i natt for att kunna sova men flygresan fick stallas in for min del. har boklat om biljetten tills imorgon samma tid tillbaka till calcutta. sa nu ar jag har sjalv har i dhaka, utpumpad pa energi och fylld med otur i hela kroppen. doktorn  avradde mig att flyga pa 48 timmar pga av smartan, men ska chansa imrogon anda. smartan kan vaga up depigheten anda ibland. men ska trosta mig med filmtittnijng ikvall.. piratkopior for sju kronor styck, som hittat sager jag. siri ska styra upp med vara biljetter vidare inne pa indisk mark igen och jag har trots allt en vecka kvar dar.. kanszke blir det berg eller sa blir det oken. v i far se vart vara fotter vandrar vidare. sa hej da till maija idag och katkan ger dig tur pa resan, hem igen och till istanbul for karleken och friheten igen. regn faller har medans solen gar ner idag. och jag gar nog ut for att dricka en juice pa lyxigt fik for att gomma mig undan ett slag. ensam ar jag stark.. okej da.
det kanns lite tomt har
lite tyst och lite knas

har tre onskningar knytet runt min handled
vet inte vilka det ar
en hemlighet
fran dig till mig
undrar vad de ar

ibland ar hemma storre an har borta
ibland ar det tvartom
kanslan kommer snart igen
bara jag far vila ett slag

karlek

regn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback