en timme kvar att leva för

musiken ekar i mitt huvud
är jag beredd
på att allt försvinner
det knackar på
och jag vet vem det är
förändlig
vem hittar egentligen
den sanna vägen?

vi skapar olika världar
lyssnar till musik
på vardera håll
lever vidare
strör nytt salt på bordet
och skapar något nytt
något spännande
istället för maskroser
äventyr i bil
genom välkända landskap
vi har åkt där förr
åker längre än så
vidare

idag promenad
runt min stad
tittat på konst o läst poesi
på konsthallen
tankar till sommaren
vad som ska göras
inkomst på något sätt
kanske i ett annat land
som ändå är lite som hemma
är lockande just idag
vill jag vara här eller där
och varför vill jag det nu?
leker med tankar och planer
men jag ror inte det är
någon som vill lyssna

en delav mig stretar i mot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback