gift

när allt faller isär
och man bygger upp
förvånande på något vis
hur saker kan bli så bra
galet bra
helt plötsligt
efter en hård dag
hur ett mailkan göra en så glad
det kanske blir en sommar
med barn i skogen
och en massa lekar iallfall
håller mina tummar
håller mina tankar

troligtvis
sticker iväg imorgon
på resande fot igen
upp till sthlm och uppsala
för nära och kära
just nu:
nudlar på språng
målarkväll på rönnen
med födeledagsbarn o annat folk
i egna höga personer
livet är fyllt med kära återseenden just nu
oj oj oj
fina människor

vågar jag
eller skajag helt enkelt låta bli
det känns sm det är något som döljs
bakom allt
som inte vill sägas

pepparrot
bränner min mun
öl i sol
och
sol i öl
mumma
här kommer jag
vänta längre fram
så jag får gå i min takt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback