hemma

återvända
till vardag
hem
hem
skönt att packa upp
veta att jag inte behöver förflytta mig på ett tag
vandrar på gator här
i min älskade stad
njuter av ensamhet
njuter av sällskap
av systrar och vänner
ingenting är som förr
men allt är som vanligt
packar upp nyaböcker till bokhyllan
och sätter mig och tjuvläser på golvet
tittar på bilder på nyligen passerad tid
nostalgi och längtan
inte bort men hem
ler och ser ansikten från förr
ska vi ses någon dag igen
sitta dricka te och filosofera i gathörn?
spela guitarr pa ett hustak och bestiga
kullar berg och obekväma tankar
vinna lite tid tillsammans

för alltid
i denna tid
som förvandlar oss
förhalar och försinar

men det pirrar i mig
av livet just idag






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback