jodhpur

efter en dag eller tva i delhi
ar det skont med en minisemester till rajasthan
den bla staden
magiska grander och vanliga manniskor overallt
hjar henna pa min hand fran en trevlig familj. som bjod in oss pa sweets och samtal och rundvandring i deras hus. kom hit idag, med natttaget och stannar tills imorgon kvall. innan dess ska sdet hinnas med att rida pa kamel och se solnedgang fran fortet. flygrersan till calcutta gick bra, regnet oste ner nar jag anlande och jag satt med stort leende i taxin pa vag for att traffa de andra. kommit hem igen. alskade indien. oj vad jag alskar detta harliga kaos, ingenting som fungerar och nar det fungerar sa blir man sa glad. dofter, smaker och kanslor i stor mangd och nu vill jag verkligen inte aka hem. jag menar det ska bli fint att traffa er alla (aven om ni ar super daliga pa att skriva inlagg eller kommentarer, buhu!.. battring..) och vara pa svensk jord en stund sa kommer jag sakna dessa platser och stunder, atervanda det vill jag.. hur som helst blev det buffe och en hel het gron chili, inte att rekommendera, d\med de andra hemvandarna och sedan deluxetag till delhi, fem ratter, trevligt sallskap, filt och kudde, hissmusik och ac.. galet bra jamfort med de klasser jag akt med innan. hamnade i delhi, dar har vi sett mosken, inhandlat diverse prylar, atit falafel, minglat pa adidasaffarer och andra lyxbutiker och vandrat runt pa underjordisk marknad.. plus kryddmarknad.. mycket att gora och tiden ar knapp. oronen mar hyfsat bra och de och jag ar nastan vanner igen. andas in, luften ar friare har an nagon annastans. kann att det har.

du vackra fina jord
lamna aldrig denna roda mark

frihet

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vadå inte kommitmed kommentarer?? Kolla så får du se!!. Har du läst din hotmail-post. Vi vill veta hur vi når dig per telefon. Och lite mer info om din hemkomst. Tid på Arlanda, flyg från Indien till .... London?? Fligthnummer på fredag kväll etc.
Kramar fr Dad

2008-04-07 @ 13:32:33
Postat av: Pappa igen

Skicka gärna på både min hemadress och jobbadress
Puss Dad

2008-04-07 @ 13:34:34
Postat av: therese

höddu du!! du är den människa jag känner som är mest välkommen hem i hela världen! skynda dig nu!

2008-04-07 @ 16:42:20
Postat av: Pappsen igen

Tack för mail!!
Kola nu din egen e-post på HotMail ang hemresan. Viktigt!!
Kramar

2008-04-07 @ 22:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback