lagning

tillsammans repar vi vattnet med åror
drar oss fram på osäkra ytor
vi kan drunkna på en minut
få sjön i strupen
du vacklar av osäkerhet
tillit du inte har till mig
finns det något som
lagar vattnet efter oss?

tände ljus på gagnes
lagade mat i ett litet rum
andades tunn luft ibland bergen
sökte skydd under tak
uttråkad av kärleksförklaring vid namn taj mahal
letade efter förnödigheter varje dag
fick hjälp av en hemlös hund
och sällskap av gamla män i en ring
räknade vita bilar och förlorade
åkte tåg i obestigda landskap
försvann i tid och glömde
försvann
nu är det som det som
de senast månaderna inte hänt
minns ingenting
hoppas att det kommer tillbaka
ser bara bilder nu
de talar ett visst språk
ett som jag har svårt att förstå mig på

rullen är nästan slut
och vattnet slutar aldrig rinna
idag öppnar jag dörrar
och ger mig ut






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback