ändå

kan inte låta bli att tycka
trots köldblåsor under fötterna
att detta var det bästa arbetsdagen
i mitt liv hittills
helt galet
det kommer över mig
att vi lätt har en av de
vackraste arbetsplatserna
på jorden troligtvis
blýgsamt vore att säga
magiskt vacker plats
toppbesök
1800 meter över havet
där vyn helt otrolig

fram till horisonten och tillbaka

lärde mig köra scoter idag
och nåndag nu blir ett inköp
av ny bräda och skor
och ge mig ut i backen igen
tror jag börjar bli barnsligt kär
i allt detta nya

det man lämnar gör ibland ont
men vad man finner värmer

och självklart ser man några
seriösa jävlar ute i skidspåret
utanför fönstret som trotsar mörkret
galna norrmän

ah längtar inte ens till värme igen


Kommentarer
Postat av: siri

Hej nettan plättan! fina du, det låter som norska snölivet behandlar dig väl, det gör mig glad at höra! all lycka till dig, njut av puder och nypistat, varma drycker och röda näsor. du fattas mig. kram

2008-12-10 @ 23:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback