mcleodganj

dagarna har gar for fort. vill stanna har for evigt. gar upp ibland bergen varje morgon och ater frukost uppe i en liten affar. sedan ar det tyst i nio timmar. introduktion buddhism och tibetansk meditation. lakande for sjalen. en massa funderingar i mitt huvud och varje gang jag gar darifran undrar jag ifall jag har fatt en religos upplevelse eller om det bara ar helt underbart fantastiskt. har vackt tankar som jag aldrig har funderat over och har gatt igenom en hel del saker hos mig sjalv. vi sitter i en gompa, med offersaker och statyetter overallt och detta ligger pa en helig plats dar his holiness dalai lama bosatte sig forst nar han kom hit, innan tempelomradet byggdes. vi har en amerikaskt nunna som lar filosoferar ut saker med oss och en engelsk man som lar ut meditationen. allt ar utan krav och bara till for oss och varan tid. det rader absolut tystnad pa omradet under kursen, helt befriande och det ger mig tid for att tanka och skriva.. det ar mycket tankar i mitt huvud just nu. men tiden har har gatt aldelles for fort det kanner jag redan. har mott vanner har. at kashmir mat hos en aleks och anna igar, fran kashmir och fran ryssland och vi pratade om ditt och datt. hittat mina favoritstallen och jag vll inte aka harifran, aldrig ush och fy  oj oj oj.. mern idag stotte jag pa nina av en tillfallighet, vilket var valdans tur eftersom jag lamnar mobilen hemma om dagarna, skont utan.. sa vi har hangt nu ikvall. sa skont att ha henne har! pa tisdag kommer hon hit igen och da blir et att laga svensk mat till mina vanner och sedan ga till dalai lamas lektioner nasta dag.. oj det ska bi sa spannande. men nu vet jag hur jag later. lite lyrisk.. men jag har hittat mitt stalle pa jorden. dar min fotter absolut inet far nagon vila efetrsom jag vandrar upp och ner for bergen hela tiden. men dar jag far ro och dar mina tankar far vandra fritt. detta forandrar mitt satt att tanka redan och jag bavar for att aka hem till allt kaos hemma i sverige och all stress och alla krav..  men men.. nu ska jag snart ga hem och lagga mig under min stora hog av tacken..
karlek till er alla

dar vara fotter fick springa fria
jag betradde aldrig platsen
bakom huset
dar det var forbjudet att ga

konstigt till vilka platser och minnen
tankarna kan fara
om man bara ger dem tid att flyga fria

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej där borta!
Upptäckte precis din blogg. Så nu har jag uppdaterat mig lite om dina äventyr. Det låter ju som att du har det helt fantastiskt! Här i Malmö är det mesta som vanligt. Ganska rastlöst. Funderar på att ta studieuppehåll och fly till argentina. Men först ska jag och David flytta till södervärn, där han (vi) har fått en lägenhet. Du saknas. All lycka till dig och hoppas att du mår bra! Kram kram kram

2008-02-13 @ 21:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback