namaste

mycket hander. var en meter fran dalai lama idag, cermoniell invigning av hans teachings. imorgon borjar det pa allvar och da ar jag beredd med radio, penna och papper, har fatt en bra plats ocksa, jag kan se honom under lektionerna och har glider forbi nar han gar ut, bara en meter fran oss. det ar grymt. kolla in www.dalailama.com for att veta mer om ni vill. fick blessings fran en annan lama igar och har atit brownies pa det bastaste stallet istan. ikvall ska jag ga pa bio med folket, antagligen baraka eller dreaming lhasa. jag kommer inte ihag allt jag gjort, men jag mar bra och lever och har halsan.. forutom lite magproblem av gatumomosen jag alltid pillar i mig till frukost. idag gick till en gammal kyrka med en massa koloniala gravar som ar over tvahundra ar gamla. har inga pengar pa mobilen och det kranglar om nagon undrar. aker nog vidare harifran om en vecka drygt for att mota upp folket i varanasi och darefter till bodhgaya.

ibland undrar jag vad som hander
nar tiden gar och jag aker vidare
finns det en plats for mig nagon annastans?
vill inte aka harifran
min boning ar har
i min ryggsack finns mitt hem
med den resande foten
ska jag ge mig av harifran
mn nu ar jag har
och jag ler av tanken
en vecka till har
obeskrivligt kort men anda nagonting
blandar ihop dagar
men fick nyss veta att det var torsdag
vem behover en kalender
nar man har morker och ljus?

fornuftet glider ur mig
och satter bo har ett tag till

karlek
utan prickar




Kommentarer
Postat av: Pappsen

Kolla kontot - finns pengar till telefonen.
Kramar
Dad

2008-02-21 @ 21:12:38
Postat av: Anonym

Kolla kontot - finns pengar till telefonen.
Kramar
Dad

2008-02-21 @ 21:13:22
Postat av: olle

åh finaste, det låter drömst.
åh jag saknar dig men blir glad av att du lever och mår bra. det glädjer mig enormt.
hoppas maggrejen försvinner, så du slipper krånglet med den.

all kärlek. all omtanke. och all värme i hela världen till dig, finaste henette!

2008-02-22 @ 10:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback