nu finns det tva av oss

sara henette
sa stolt jag blir
ebba jenny
oj oj oj
ser sa mycket fram emot att se de sma
det kom ett par tarar i natt nar jag fick smset fran min kara bror
oj oj oj sa galet fint
faster manga ganger om
tycker om

de senaste dagarna har gatt sa fort som alltid
en ny episod borjade med en punkt
jag tycker inte om hjarnspoken men du ar ett av dem
skakar om hart men far inte ut dig eller nagon av de andra
vimlar runt pa gator har
det skramlar om mig fran bjallrorna i mitt har
igar var det avskedsfest for toni och dan
de satte sig djupt inne i mitt hjarta och byggde ett gemensamt bo
till sent i natt satt vi uppe och drack billigt applevin och tittade pa
olika forestallningar vara vanner gjorde
det var vemodigt att saga adjo
men de akte idag
vaknade med huvudvark men mitt magont har forsvunnit
gick i takt med de andra ner till cafet och at frukost
lyssnade pa mantran fran templet
imorgon ska jag vandra kullar upp
och till slut hamnar vi nog pa ett berg
dar ska jag kanske slappa allt i min charmbox ut
alla gamla mantran som inte ar mina
nagra sparar jag nog nar jag tillsluter locket igen
tar med mig en boneflagga o satter ute i skogen imorgon ocksa
tiden borjar namligen rinna ut
o alla min vanner ska stanna eller till nepal
vill med dem, vandra i berg och leka

jag virar in mig i manga filtar om natten
haller varmen

ordbajsar
nar forlorade vi tron pa att regnbagen har ett slut?
det ovanliga i oss forsvann och du blev som alla andra
vara egon fann en plats som var varan forut
allt ar forandligt
impermanent
buddhisterna har ratt

god natt
gott folk





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback