pushkar

eb en gang stannar tiden till
beslutar sig for att kanna sig hemma
o koncentrera sig pa ogonblickets betydelse

att finna internet ar inte sa svart
men att finna ro att skriva ibland ar svarare
just nu har indien fastnat i mitt hjarta
sitter i pushkar\en helt fantastisk stad
fylld med underbara manniskor o platser
heliga man och tempel och zigenare overallt
har har jag slagit mig till ro ett par dagar
tillsammans med maija men om en dag eller tva reser jag ivag igen
till annu kallare breddgrader
har ar det iskallt om natterna
sa min sovsack ar min basta van just nu
har har jag bara tagit det lugnt ett par dagar
klattrade upp for ett berg haromdagen
och nagon kvall ska jag folja med mina nyfunna vanner
en zigenarfamilj som bor straxt utanfor staden
helt fantastiska personer med ett stort hjarta

har funnit min plats har
men ser fram emot nasta
det ar har mina drommar besannas
och mina forvantningar uppfylls
hittat hem
langt borta

tanker pa er
karlek




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback