tushita

dagarna gar har och jag mar bra. skriver en del och det tycker jag om. funderar pa allt, existens, doden och livet i sin helhet. vad som existerar och vad som inte finns. tanker pa dem som betyder nagot och glommer de andra. fokus pa nuet och tiden har och jag kommer framat, langre an pa lange. mina fotter domnar av under meditationen utan att jag marker nagot och vi fokuserar pa emptiness och andra objekt som ar bra att berora. diskussionenpa efetrmiddagen ar alltid givande och jag gar darifran leende med mina vanner. sa stort sett ar allting bra. isdag ar det dags att packa ihop mina saker och flytta ner till babas rum, kuddar och mattor och musik, rummen ar fyllda och jag far rymma dit tills det finns nagot ledigt. imorgon ar det en ny vecka med teachings och nya fenomen. det ska bli skont med lite ledigt emellan och jag ska njuta av att strosa runt i staden, kanske bestiga en kulle eller ett berg och bara vandra utan mal. det kanner jag att jag langtar efter. staden fylls pa av drommande manniskor hela tiden som jag tycker om och imorgon blir det middag i templet tillsammans med kursfolket. efter det blir det nog ett par ol for att fira att vi klarat detta. funderar pa att gora en vipassana innan jag aker hem till sverige igen, vill rensa mig annu mer och att vara tyst och fokusera ar bra for mig. ska bara fa ihop det med tiden.. denna som alltid rojer och forstor nar man ar pa resande fot.

vill vakna bredvid er mina finaste
ga ut och dra fotterna efter oss
och fika i varsolen en hel dag
vara med er nar solen gar ner
och luften ryms av ett annat ljus
sedan vara uppe tills solen gar upp igen
aka parierhjul och trampa trampbat
det ar fina dagar i mitt minne
som jag vill gora om igen

det ar fint anda
hur man marker vilka individer
som bertyder mest for en nar man ar borta sahar
\hur fint det kan vara att sakna ibland
men ocksa mycket jobbigt
tankar kan fly ivag ibland
vandra som de vill
leka med ditt nu
berora dig sa djupt

fran den har stunden
ar det enda vi har

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback