jag

planerar
studerar
influeras

första dagen på det nya året
och jag har tagit ett bad
för att bli en människa igen
egentligen tycker jag inte om att
bada i badkar eftersom det
föder en viss tristess inom mig
o finrarna och tårna skrympla ihop
sådär obehagligt ush o ve
men jag gjorde det ändå av en anledning
och låg o läste o plågades ehm

jo men visst
linköpingstiden här har varit fullt
med intensiva festligheter
och igår var det dags för ännu en nyårsafton
förfest o snikersbak hos mig
och sen vidare på grabbkväll hos per
vi var dock tre tjejer men det var bara bra tror jag
vi satt där och donade med det ena och det andra
och intog pizza o dricka i en stor mängd
och vid tolvslaget gick vi ut en sväng
för att stå o bli lite sentimentala ett slag
och sen in igen för efterfest
det kom en massa folk och det blev livat
och timmen blev sen och jag o joel drog hem
till albin för efterefterfesten vid fem
te o klumeluring i trevlig sällskapslig mängd
och sen drog vi tillbaka till festen vid åtta
när albin var nära döden av trötthet
yes somnade i stor säng
och vaknade vid elva och gick hem
det kändes bekant på något vis
och jag log åt gårdagens alla bestyr
väl hemma förtärde jag fruktsallad o sömn
det var skönt och välförtjänt
lev skit och rocka hårt
fucking great
frågan är bara hur jag ska klara ut att
inte sakna detta ett tag framöver
alla är ju så fina och när jag kommer hem
har fler människor flyttat till fjärran
och hemstaden ändrat form igen
får åka och hälsa på alla i sommar
här sitter jag på golvet o blir sentimental
kan inte alla vara på ett o samma ställe jämt
o jag kan ha alla jag håller så kär nära
oj oj oj vadbra det hade vart

för övrigt blev tilda ledsen igår
jag trodde jag hade skrämt henne
men hon ville väcka mig
vilket agnes redan hade gjort
så det var bara att krypa ner i sängen igen
o låtsassnarka och vakna igen
det är fint tycker jag
hur något sådant kan göra en
liten människa så glad

nu ska jag fortsätta denna afton
med lite resebestyr
fö övrigt är mitt pass på vift
fortfarande och jag börjar bli lite orolig
på riktigt nu.. attans strul strul
jaja.. får väl stanna hemma då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback