ponicherry

har overlevt
lite krasslig i magen
men helt okej

flygresan gick bra
var inte ens rastlos en sekund tillsammsans med siri
bagaget forvann.. nastan o jag o siri sov pa en bank i inbcheckningahallen
vaknade och drack te o spelade kort
och planet blev forsenat pga av man som ramlat i gangen pa planet och fick baras ut pa bar.. smart kille.. (varfor blir det alltid nagot nar jag ska flyga langt bort snostorm eller fall av man? daligt tecken?)
och chennai var bra men skont att komma darifran
vi spekulerade signalerade och akte rishaw, besokte jens van vichy och besokte en tempelstad mallanpuram
men staden chennai var for stor o rorig for att vara en forta anhalt sa nu andas vi ut i pondicherry
pondicerry ar en gammal fransk koloni pa vastra kusten
en charmig stad som sen ut som om indien och frankrike skull eparat sig med varandra
yes precis sa
tiomanna rum och god indisk ol ikvall

indien ar verkligen kontrasternas land
och jag alskar det
kanslan besannades nar jag kom hit
och de sista dagarna har varit en ren njutning
i mat och nya upplevelser
trevliga bebisar pa bussen
(number nine bend your knees pleace)
for ovrigt bra musik pa bussen
o bortstrollade bokstaver pa tangentbordet marker jag nu ehm
svart att beskriva allt for det har inte riktigt sjunkit in an
men ska forsoka nagon annandag
men ville saga att jag lever
och mamma jag har sett palmer
i stor mangd
langa tjocka smala langa konstiga vanliga runda kantiga snygga fula..
jajemen galet

karlek


Kommentarer
Postat av: olle

hej finaste nettson.
åh vad härligt det är att läsa. det låter ju fantastiskt att jag vill dit!

palmer är coolt. det är det ta mig fan.

förresten - det med dåliga tecken - finns inte! det är bara så att det ska vara så. olyckor händer alltid på olika vänster.
hoppas du har det fint, nettan. jag saknar dig

puss och all kärlek till dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback