baciller

vi är ovänner
onskefulla kreatur i min kropp
som tar sig friheten att ge mig
alla sortens olika sjukdomar
på en veckas tid
dumma dem
ja som borde var pigg under
min lediga vecka
nej nej ligger inne
tittar på lost o planet earth
o tröstäter

nu ska jag gå ett varv med mig själv
och sen ska jag fika med tilda på simpan
det blir grymt att komma ut lite
igår var det hets på hög nivå
när alla malmös svennar o blattar
samlades i folkets park o kollade på matchen
zlatans hemstad bli galet när sånt här pågår
själv tog det mig en och en halvtimme
för at förstå vilket det andra laget var
så skänkte jag en tanke åt maija som är i grekland
hon har det nog bra där

dagens spänning:
paketavi!

styr upp augusti innan juni har tagit slut
typiskt
men kul ska det bli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback