med vemod

ge sig av
ett år har gått
vi så levande
imorgon adjo
till en tillvaro så fyllt av
solidaritet o karlek
har ute pa slatten

de senaste dagarna har varit valbehovliga
med mys och taltning bland annat
stort kalas med champange o fest på celtic
grillning o jordgubbar i stort mangd hos jens
idag picnick i koket fyllt av folk
frys o kylskåpdrensning blev plockmat av olika slag
siro holl tal och sedan akte nagra av oss ivag på
safari på savannen med goran o jag akte motorcykel med en knutte
nu ska jag snart kurera mig ifrån urinvagsinfektion
o imorgon ar det stort avsked med pompa o ståt o avslutning
så levande allt folk
sa kreativa o inspirerande på sina egna speciella satt
sista fikan på bullen o bonan idag
sista alla kanner alla
sista dagen ar till anda
oj oj oj
det kanns i hjartat
en epok ar over snart

uppbrottskanslor


...
stort ego
som inte lyssnar
och inte moter
och jag ger av min energi
alldeles for mycket ibland
stanna upp en sekund
lyssna o reflektera
jag blir besviken
borde kanna mig battre an sa
egentligen

se dar bakom
for dar finns aven jag

nu till soms

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback