atervanda

till riktiga indien igen
imorgon bar det av igen

solen skiner fortfarande har
idag var sista dagen av dalai lamas teachings
det rorde mig djupt och nu ar det slut kandes lite vemodigt
hela dagen har faktiskt varit lite vemodig
aker imorgon
pa nya aventyr igen
men en del av mig stannar kvar har
har svurit pa att atervanda snart
till en liten retreat cottage uppe i ett berg jag tycker om
sitta dar i nagra manader med en hund
och lite mat och bra bocker
o en fantastisk utsikt
vandrade upp till triund i forrgar
fick fina ideer om hur jag vill ha det i framtiden
min hud var ull av damm
och stigarna sma
pa vagen ner byggde vi ett stentorn

sedan pa kvallen larde jag mig att laga mat med
en varmegrej pa rummet
sa nu har jag inforskaffat mig
en heather, en mugg, en sked och ett karl
for denn manad ska jag leva snalt
skickade manligen hem alla bocker idag
och det blev dyrt
sa nu far jag snala
men det blir bra
lagar dal och ris pa rummet

igar var en underbar dag
da jag fick spring i benen
och stosade barfota pa gatorna har
och allt som jag tappat bort
kom ater till mig

nu bar det av till delhi imorgon kvall
for att ta taget till agra en dag och sen vidare till varanasi
ser frame mot att resa sjalv
behover frihet
men samtidigt ska jag mota upp med gamla och nya vanner
det blir mer an fint det ocksa

en av alla dom som jag gar forbi i mataffaren
ar det stolthet jag ser?

texten ar lang
och jag ar pa en annan sida nu
vander blad
och forsatter



Kommentarer
Postat av: therese

älskade vän. du vandrar där borta. jag saknar dig nu så det gör ont. kom hem kom hem!
ta väl vara på varanasi, denna underbart konstiga labyrintstad. bo inte på alka guesthouse dom körde ut oss efter en natt.
all kärlek!

2008-03-01 @ 13:07:36
Postat av: olle

åh vad fint, sara henette!

jag saknar dig henette wester. jag tänker på dig varje gång jag kommer hem och verkligen tittar på dina växter. har insett att jag kommer sakna dem. håller redan nu på att leta efter liknande sådan saker för att saknaden av dem inte ska bli så stor när du anläder till sverige. som tur är att du kommer ersätta mycket av den saknad, ska du veta!

åh vad roligt det ska bli med paket. jag ska inte öppna dem. men det kommer bli frestande, som du kanske förstår.

åh henette.
all kärlek. all värme och förväntan på alla äventyr du ska berätta om när du kommer hem till oss andra här i denna del av världen.

2008-03-02 @ 15:08:35
Postat av: Hélène Ragnar

Kära systerdotter, vilken resa du gör o fina texter nästan som poesi - ta väl vara på denna tid - fortare än man anar så lägger sig plikterna som ett vaddtäcke över ens liv - antingen man själv drar det över sig eller upplever att andra "filtar" över en - men ju tydligare o grundligare man är innan desto större kraft har man att hålla kvar det som man känner är ens inersta kärna - oavsett vad som händer kram Moster H

2008-03-05 @ 11:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback