golden tempel

sa nu ar jag har
sparar templet tills imorgon for efter en dag resande sa ar jag trott
reser med tre brittiska toser som ar fina
men imorgon reser de vidare
har gjort upp ett schema om jag inte kan fa tag i en kurs har
upp fyra pa morgonen for meditation
sedan frukost
sedan strudier pa biblioteket eller vid templet
sedan kvallsmeditation runt atta vid templet
fucking great
imorgon blir det ar vimsa runt tillsammans

sista dagen i varanasi var magisk
akte till postkontoret oich gav bort min radio till chaimannen
av en slump akte vi vidare till stan och hamnade precis utanfor ingangen till golden tempel
jag och sabine sprang in och kom in!
det har varit stangt for turister tills nu!
en av de mest fantastiska upplevelser i mitt liv
tonvis av statyetter, guld och silver, blommor och ja allt
det gar inte att beskriva med ord
men jag grat nastan sa stort det var for mig
golden tempel ar lika heligt for hinduerna
ja jag vet inte
hur som helst efter det at vi malai kofta
och pratade ut oom vad som egentligen hade hant
och jag sprang ivag for att mota nick
min van fran mcleodganj jag stotte pa haromdagen
vi satt vid burning ghats och tittade i flera timmar
pa vagen hem gick vi forbi ett liten minitempel dar det satt
fem killar och spelade och sjong
mycket hogt och mycket snabbt
alskar impulser
gick in och spelade med dem ett tag
gjorde en puja och de bjod pa kakor

hatar verkligen adjo
men vi kommer ses i sommar
precis som jag vet att jag kommer traffa manga vanner harifran igen
kanslan finns dar for flera av dem
och speciellt for dem upp i mcleod
det kommer bli magiskt att traffa dem igen
pa olika platser i denna stora varld

har kommer jag vila ett tag under min pilgrimsfard
pilgrimsfard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback