holi

kan beskrivas med ett ord
galet
har springer folk omkring o kastar farg pa varandra och jag o maija ar som en regnbage pa huden och det sitter som black sa nar vi kommer till flygplatsen imorgon far vi hoppas de skrattar med oss och slapper pa oss pa flyget. dagarna har har vartintensiva och mycket att gora. skaffat visum och tappat bort lappar, hittat en hast betandes mitt i en rondell, kalitemplet, kopt en lite guitarr att resa med, vandrat gator fram, druckit ol, hittat en van fran mcleodganj pa gatan (john), lagat min skor som gick sonder, atit god mat, gatt pa nattklubb o skramt ivag alla darifran, pojkar som kastat sten pa oss mitt i natten, bor i ett rosa rum.. igen, hittat alla klasskompisar forutom emma, filosoferat, stressat, akt tunnelbana, akt taxi och sjungoit pa dr bombay, blivit hembjudna till en familj idag och fick milkshakes, ol o sweets, druckit chai, postat paket, suttit en timme vid skivaffaren o lyussnat pa klassisk indisk filmmusik.. kopt med mig ett par skivor hem ocksa, varit hos homopaten for att fa medicin for min hals som har skavt mig ett halvar nu och kanske blir battre av den, alfred och jag har chillat o ja jag vet inte.. kommer inte ihag sa mycket nu men haft mycket att gora och liten tid over att skriva och reflektera har. det kanns bra tat lamna indien for ett tag nu och dra osterut och chilla o vila och arbeta pa tannapara.

spenderar tid att vandra runt fort
intensivt
sedan far jag tid att slappna av

i bangladesh fungerar inte min mobil och kanske vi inte far tag i internet pa ett tag
mn jag mailar nar jag far tid o ork o mer tid
tanker pa er alla

o pernilla
grattis jatte jatte jatte mycket i efterskott

karlek

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej Gumman!

Är och hälsar på svärföräldrarna i Linkeboda. Väntar nu på att familjen från Uppsala skall komma hit oxå så tt vi får gosa med småtöserna.

Alla längtar efter dig.

Ps. Tack för att du kom ihåg min 23-års dag:) Ds

2008-03-21 @ 19:14:52
Postat av: Axel

Underbart att åka taxi i Indien och och sjunga Dr Bombay! Jag är mycket stolt över dig.

Vi ses på Valborg, eller på Kvalborg rentav?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback