tare tuttare ture svaha


har i bodhgaya ar det lungt och stilla
spenderar min dagar med att tanka och vandra runt pa gator har

rastlosheten har dock satt sina spar och de sista dagarna har jag funderat mycket pa vart jag ska ta vagen har nast och mycket pa tillvaron hemma. ser fram emot att flytta in i min kupa och gora det till min boning igen. satte nastan eld pa mitt rum haromdagen nar jag lagade mat, men nu ar en ny heather inkopt och jag lagar mat och star i som en riktig husmor. det blir valdrigt vatt i luften eftersom den star still inne pa mitt rum, men ack det gor ingenting. har har dagarna gatt och jag har fyllt dem med meditation och plugg. igar fick jag och min nyfunna van har skjuts pa motorcyklar till en grotta dar buddha mediterade i sex ar innan han kom ner till bodhgaya igen och sedan blev upplyst. sa jag fortsatter min pilgrimsfard.. det var kul, det gick snabbt och sma vagar genom byar, nastan i folks vardagsrum. idag gick jag upp vid fem for arr bli myggbiten under meditationen nere vid templet, sag soluppgangen och hangde med tva man som jag har traffat. sa inspirerande manniskor och jag var sa glad efetr vi sa adjo sa jag trampade bartfota fram och njot hela dagen. har hittat ett instrument som jag har blivit kar i, hang.. googla det ifall det orkar med.  gick langs m,ed den uttorkade floden idag och hamnade i en ring med gamla farbroder som var trevliga, gick in i en fabrik och tog en massa bilder och till ett tempel. idag har jag spenderat 120 rupies pa boende, 20 rupies totalt for mat.. hm, vad blir det i svenska kronor, typ trettio kronor, typ ingenting.. det borjat bli varmt har och jag har myggbett. skriver mycket och det ar kul.. har inte sa mycket att tilllagga idag. har sdaker i mitt huvud men kan inte fa dem ner pa en dataskarm.

jag tar ett tag och hamnar nagon annastans pa lordag
spannande aventyr igen



en



Kommentarer
Postat av: Emilia

Yo!
Har äntligen lyckats hitta hit! Roligt att se hur du har det, det verkar vara helt underbart. Låter grymt att studera för "the Lama". Har du några planer på när du ska åka hem (om?)? Skulle vara så kul om du ville vara festens medelpunkt på min student 30 maj ;) Längtar efter att få höra om dina äventyr!
Masssa Kramar

2008-03-13 @ 17:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback