bestefar

vi strödde på ångesten med salt
och lade oss ner och tappade bort oss
i allt det där
en liten detalj
jag ångrar ingenting
när man ser något med andra ögon
något som man missat totalt
men något fint
blickar i berusningens töcken
idag så försvann bakfylleheten
och jag fortsätter min sverigeturne
malmö, stockholm, uppsala och slutligen linköping
det är härliga tider
på minuten förstås
jag och nisse satt och spelade
låtsastrummor hela vägen ner
till de andras olycka så att säga
idag blir det en öl och sen skylten för spelning
stannar nog tills på söndag
funderar på att lifta hem
varför inte?

bestefar
jag kan ikke simme
hehe de kan ikke jag heller

inatt hade jag svårt att sova
det spände i hela kroppen
förvirrad och förlorad i tankar
frukost på hugo
skrev och läste
lät tiden rinna iväg
och nu sitter jag här
ännu mer förvirrad
oj oj oj
alla känslor
att reda ut

nu palla vindruvor ur pärons kyl
mumma

Kommentarer
Postat av: hannistyle

hoppas du får en trevlig fredag kväll =)

Postat av: lisa

hoppsa du får en trevlig kväll :)

2008-05-02 @ 19:11:02
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Blondinklara

snor är äckligt :)

Ps. Spana gärna in min blogg baserad på en parodi av Blondinbella!

2008-05-02 @ 19:11:29
URL: http://blondinklara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback