du vet hur det är

man känner sig exluderad
och lite ensam
det är först då man fattar
att man inte är medräknad
ibland är bitterheten ljuv
det är nog rastlösheten inom mig
som skriker och vill ut
jag vet att jag kommer sticka
igen och igen och igen
för jag fungerar så
och mår bra av det
ännu en gång
finns inget annat i min tankar
attans
men är det någonting att få
detta dåliga samvete för egentligen?
göra något man älskar
vill till 5o graders bodhgaya
meditera till gryningsmusiken
nästan dö av värmeslag
men svettas ut alla gifter
och få ny kraft
oj oj oj så dum jag är
vill hem till bergen igen
saknar dem

längtar tills augusti
kanske blir det en visit i grannlandet
skulle gärna vilja hälsa på en fin vän

idag givande efterlängtade möten på skolan
satt på gräset med goda vänner, lärare och barn
det är ganska behagligt på folkhögskola ändå
åt ärtsoppa och rester hos olle
filurade på framtiden hela dagen
en del av mig kan inte vänta på
att få kasta sig ut igen
i min verklighet

bo i lådor
samtidigt
boi ryggsäck

tillsammans skapar vi minnen
oförglömliga

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan :)
hoppas allt är bra
ville önska en fortsatt bra dag
:)
kram www.enlitentax.blogg.se
och en annan sak.
min hund deltar i en tävling i en tidning.
om du tycker hon är fin så kanske du kunnat lägga en röst på henne?:)

2008-05-19 @ 20:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback