fragment

det är nog orättvist för vackra syrenbuskar
sena vårnätter och fina människor
men idag damp det ner
den stora
saknaden
att vandra i timtals uppför ett berg
sitta och finna ro ett slag
och vandra lite till
bergen
mitt andra hem
saknad av alla och allt
och till er speciella
inspirerande personer
som nu är långt borta
delade filten och platsen som inte fanns
tog med te och smörgåsar
satt och lyssnade med hörlurar på
instängda i en tillvaro
speciell att dela
det var fint
vill kunna flyga på matta nu
ta mig dit nu
rensa ut saknaden
komma hem

men så har det vart helg
sena nätter
i en lekplats under soluppgång
portvin på ett tak
en blandad skara
impulsiva möten
gemensam tid
dyrbar att dela

vill krama dig
trösta bort saknad
dela din sorg
och förändra
du är fin
du är i mina tankar
min älskade vän











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback