gammalt

blandas med nytt
och där står vi mitt allt
och äter karameller ur en strut
letar efter filmhus
och minns gamla dagar
hur kunde det egentligen hända
att de flyttade en del av staden
till en annan del
byggde upp allt igen
och där är det som en egen värld
ballt när man tänker så
hur kunde de
så långt bak i tiden
jaja hur kunde de bygga
pyramider
mysterium

ett annat myserium
vart är alla
de skulle komma nu
jaja de kommer väl snart

platens var folktomt igår
precis som skylten
men ikväll är det fler spelningar
sista sekunden o fy fan bland annat
det blir grymt
lite vitt vin innan minsann
imorgon ska tummen
hjälpa siri och mig ner till skåne igen
hoppas att vi kommer hem
innan det blir mörkt
sista kvällen på min rundresa
sorgligt men sant
tillbaka till verkligheten
vem orkar det?

ska vi bygga en pyramid
släppa ut all vår luft
riva det vi byggt upp
och låtsas som ingenting?
det är ett tag kvar tills solen går ner
kanske vi hinner
jag håller solen uppe lite till för din skull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback