im stupid

alltid samma misstag
och felsteg över saker som svider
ångerfylld över ogenomtänkta val
bakåt i tiden som aldrig går framåt
måste man passa in
ha samma värderingar
vara likadan
vad är det för tillvaro utan
frihet för individen
att tänka
göra val
på egen hand
på egna ben
missar frågetecken och går vidare
maten smakar inget vidare
och luften under mina fötter försvann
sakta går tiden och vi går för snabbt
hellre en krokig väg än en rak
bara den är rätt
du är fin min mamma
kloka kvinna
som vänder mina tankar
framtiden kan kännas stor ibland
tappar fotfästet som bli svårt att reda ut

idag gick jag upp och gjorde vad jag skulle:

en guitarr och en balkong
en sol och två systrar
på samma sida av vägen

en vandring och en park
under solen med en syster
på samma sida av en resa

en fin stad fylld av kärlek
och ett ego fylld av tvivel
kliande skavsår
en dag står vi på samma
sida igen du och jag mitt ego







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback