övertydlig titel

en slags ouppfyllbarhet som här mellan oss
som ett land av hud
en skrämmande öppen mark
intryck så ofta
gåtfyllda

nu får det vara nog
mobilen är paj
kameran är nästan trasig
datorn har virus och överfull
o här sitter jag o baddar såren med salt
det går åt helvete med allt
plus 4o kronor i plånboken
här i detta underbar lagomland
sitter folk och ler
o klappar ungdomen på huvudet
bortskämd generation
född med en silversked i munnnen
här luktar det skumt
klappar tillbaka lite hårt

solen stryker sig mot taket
igår var en riktigt trevlig kväll
slutade med glubblerier
och spontan efterfest hos maija
det finns många här
som värmer i hjärtat
men nu sitter jag i klistret igen
allt på en gång
vi får se hur dagen artar sig


försök inte ringa
det går inte
nu ska jag dricka te
plåstra om allt som
är dött och trasigt
här hos mig
korrekthetens gömma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback