somliga dagar

tänk att vi kunde tänka så
göra upp planer så långt in i framtiden
idag gick jag upp o åt min gröt
satt på en stol i köket
och kunde inte äta
det slog mig

du ser andra halvan av solen
än den jag ser
var hamnar vi härnäst?
tid för ingenting
för tankar om allt
vi skulle klara vad som helst
vad vi anförtror
alla kval och vägar hon kan gå
ingenting blir som förr
och sen stående på andra sidan sommaren
och en tid till har gått, en annan epok
vad händer då med mig?
i skuggan på gården
där aldrig solen skiner in
husen är stora
klättrar på väggarna
allt är bränt

är allting egentligen så lätt
som det verkar på andra?
fortsätter att fly bort
där borta som alltid finns
det där borta
alltid dessa drömmar
om något man inte har
finns det någonting här
kanske borde ge mig av
till en annan storstad?
vi tar allt det är i höst

kommer du hem
visar mig alla gamla platser
gå långs med ån
stanna vid järnvägsspåren
se tågen komma och gå
kan jag komma hem nu
till en plats där jag kan vila

nu färgas torget i alla färger
dit ska jag gå
lagra mat till framöver
kanske kommer det en vän

ibland vaknar man på morgonen
och faktiskt gör vad man ska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback