vaskar guld

åt skrapad hud
blåsor o dålig luft
jag andas när det drar
och  vill att det ska glänsa
i mina lungor

dagar går
helgen var bra
kontrast gick bra
mycket folk kom och gick
sena nätter
o besök från hemstad
ibalnd blandas natt och dag
sen nätter blir tidig morgon
med hetsiga vänner
idag köpenhamn
grönt gräs o grön tuborg
blå himmel o en stad med
mycket kärlek
och minnen djupt inne
skrapas fram o putsas fram

i wish that i can try it out
but i dont think its possible

går utan att lämna spår
förakt och förundran
åt sinnen att stöta bort
tänker inte klart
lever ett galet liv

i höst vill jag iväg
till en plats jag håller kär
medans andra styr upp annat
styr jag upp det
letar efter ansikten
i denna stad
lockas till annat
för att pröva
om det går ändå

dagsför saffrans te
och grubblerier i mitt fönster
få svindel o leka med tankar

kärlek



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback