vi

kramar drömmar varma
och leker oss fram

känslor som festivalrusningen
och många mycket nära människor
alla är så fina
det är galet bra
idag har jag smält intryck
är fortfarande inte klar
lyckoruset jag lätt fastnar i
sen natt o tidig morgon
dans till bra musik i park
o fest med alla kära här på kvällen
mycket händer när solen har gått ner
leenden på läppar
träd färgas gröna
och det är vi som gör våren
så glänsande fin
älskar er

förvirrad av gammalt och nytt
vet inte vad som är upp och ner
vart ligger hem
och hur andas man
det går så fort
det dimper ner mail
och det är så långt bort
hemlängtan av borta
och längtan till hem så nära

åker till linköping ett slag
planer ändras
delar bil med grabbarna
och förväntar mig allsång
ska smälta intryck
sitta på cafe
av gammal
slentrian
nu kommer jag hem för ett slag igen
beslutsångest
och rotlösheten växer

fick mitt jobb
det pirrar i mig
vill börja nu nu nu
vi kommer leta oss fram genom skogar
och fritiden ska spenderas i malmö
och lite överallt

nu ska jag väcka de andra två
och borsta mina tänder
kommer inte kunna sova i natt
men ska försöka ändå

oj oj oj så det kan bli
de bästa dagarna på länge
tack

"bestefar,
 det ska bli den beasta somer i hele vart liv"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback