en söndag

och vi lever på obestämd tid

lite skakande efter koffein
och sangrian från igår
det var en fin kväll o natt
som blev sen och därefter tidig

sparar och lagrar tankar till senare
fick en personlig lärare idag
en kyrkoherde i st johannes
som lärde mig om kristen meditation
och vi hade ett fint samtal
lånat böcker om kristen mystik
och jag är välkommen när jag vill
det kommer jag utnyttja snart igen
särskilt hans bibliotek
deras meditation verar tokbra
och jag är grymt peppad
vär ärlig med min egna tankar
och utan dömmande, shit så skönt

fika o samtal med anna
och en del affischer sattes upp
efter mycket om och men med tejpen

söndag åter igen
och fylld av den känslan
av ett slut
men även en början
lekande lätt
vardag imorgon igen
och jag har sparat svaren
på gåtorna
du la i min hand

väntar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback