kval

helgens
verklighetsflykt är över
ni skulle kunna anse att jag är rastlös
men nej
trivs bra här
men klyvs mitt itu av starka viljor
vill så mycket
tittar på utbildningar
på platser
och undrar
kommer detta finnas kvar
när jag återvänder?
känner mig lite missförstådd just idag
och lutar mig bakåt
fattar ingenting

vill fly verligheten ett slag
till dig i din nya stad
i ett grannland
bara för att få ro ett slag
men tid finns nog inte
eller pengar i höst
och det svider lite

du fick mig att vackla till

längtar mig inte bort
utan längtar hem
vet vad jag mår bra av
både här och där
framtidsångest

en skola på öland
kollosommar
studier i lund
snö i norge
önskar jag kunde göra allt
på en o samma gång

hemma kan vara för stort ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback