nu

jag vet att vi alla döljer en sanning

leker med tankar att åka iväg igen
det drar i mig igen
samtidigt som hemma suger i mig
är för en gångs skull
inte rädd att fasta här
fast i en undran
när hösten blir till vinter
när vinter blir till vår
kommer jag befinna mig på en annan plats
är inte hemma när andra kommer tillbaka
lever med och i berg igen
andas fri luft
där vi läker ihop synder
och täpper igen spår
i våra händer
lever en annan form av vår

testar nya vägar
når ut
lever klart här
innan i skogen bo

från åkrarnas lerjord
kom hem
förtrollningen är bruten
den rann ut ur sanden
mitt i askan står du
myten om oss själva

svaren på gåtorna du la i min hand
kommer sakna din välsignelse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback