för veckorna har gått förbi

snart bär det iväg österut
och planerna smids
för framtiden

älskar dessa berg
och vill omsluta mig med dem igen
men nu när snön sakta töar bort
ser man det som göms där under
det bruna som hör våren till
avskyr denna årstid helhjärtat
kollar på film om samer o högre fjäll
och landar mjukt i tankar kring ännu en vinter

påsken har slitit hårt på mig
och första fria dagen jag vandar runt i byn
istället för att vara i backen
det känns underligt men bra

lagom
att jag inte kan lära mig det någongång
det är ju jag som gör det så stort
för stort
var det sista gången vi sågs ändå?

nu suger vi musten ur vintern
och lämnar inget kvar

känslor
alla dessa kval
håll mig hårt

Kommentarer
Postat av: pettsson

kom hem nu min vän. jag tror havet gör sig bra även på våren. jag behöver komma dit igen med dig. plocka nya torra kvistar dricka varmt mjukt kaffe.

2009-04-13 @ 09:16:35
Postat av: h

och det behöver jag med finaste. du och jag och ett hav fyllt av vågor, med en kopp kaffe i handen och en stundande sommar runt hörnet tillsammans med dig. längtar.

2009-04-15 @ 14:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback