och våren tar allt som är vårt

jag ska rymma ifrån staden
till detta okomplicerade liv om ett slag
ska bara återvända en tid hem
och sen får vi se vilken skog som lockar igen

ditt låtsas vuxna liv
och det dåliga samvetet i ögonen
en tillvaro som lyser av ett ansträngande lugn
så snart du går
att det ser konstlat ut

och nej det är inte dej
som mina tankar vandar vidare på
jag har gjort det förut

idag finner jag mig till ro
här på jobbet
dukat upp ett litet kontor
och ska analysera texter
vg på alla uppgifter än så länge
och jag känner mig duktig ändå

nu ramlar barn utanför
mitt i slasksnön som ligger kvar
sista turen i backen om någon dag
och det känns i hjärtat

för våren tar allt som är vårt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback