moods of norway

skotten brann av
jag anar att ditt hjärta skakar
ut i varje por vi ser
tunn eller gles
tog vi att ditt finaste vete
och din glädjes olja
bokstäver som dödar
du visst känns det att
luften är tunn i natt?

hon gör honung av salt
och ger liv
gömmer sina vapen väl
och snuddar där gränserna går'
när sommaren var helig
och natten var allt
vid en hemlig sjö
för en tid som aldrig kom
den stunden vi aldrig haft

en lång all vinter kommer nu
tjugosju minus
och jag gömmer mig inne
fördjupar mig snö
och åker vilse i en skog
duckar för träd
kommer på att jag småler
med bill laswell och asian dub i lurar
bygger hopp och det blir sena nätter
glömmer bort tiden
och den går fort
oj hinner jag med allt?

och i skogen där lever
ripor och lodjur
vildrenar på fjället

ska kolla på ett hus nu i veckan
för att bo tillsammans i
en litet kollektiv i byn kanske det blir

så skedde det att marken åt mig bar törne och tistel
läser augustinus

farligt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback