sat chit ananda

maybe you will keep your right to kill

förnimmas av de fem sinnerna
och får ett dolt leende på läppar
skingrar en svag vågrörelse
ut
och jag önskar du var fri
att flyga som jag

jag ska bära en skrud inatt
finna plats runt mitt bord
för det finns inget djupare än en hemlighet

för i denna by
är det tyst om man lyssnar stilla
har använt mig av snön under mina fötter
och klarat vissa utmaningar
samt grillat soyakorv på toppen
och disskuterat sagor och slott i pereferin
nu har min kurs tagen
och jag är laddad
för att gå denna väg
jag valt

vi ses där
ute i det fria

....
men
ta mig dit ifall du kan
bland hembyggda tempel
chaibodar och devas
till ett kaotiskt lugn
till berg att besegra
och annorlunda värld att beskåda
längtan tog mig bort
men hem idag
till hemkärt land
indien heter det visst
vi ses åter du och jag
snart snart snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback