2oo9

nytt år alltså
firades in på våningen ovanför
hela norden representerade i samma hus
hittills har det nya året behandlat mig väl
men ibalnd får man en uns ensamhet i sig
i denna lilla by.. faktiskt
att dela synen av en fjäril
med älskade vänner
att skapa nya minnen

men jag får skapa nya minnen här
och egentligen trivs jag med det
men ni fattas mig djupt ibland
vill måla en tavla där alla ni är med
att ta med och få levande ibland
oj vad fint det hade varit
att dela synen av en fjäril

numera är det jobb
och åkning som gäller
och skriva brev
och starta meditationskurs
klättra på berg och leva klart här
hovden är glittrande
i frost i tjugo minusgrader
och inne sitter jag
läser religionsvetenskap
och kristen teologi till våren
åker till en plats där kärlek väntar
och dricker källvatten

jag och här är ett nytt år
och jag glömde bort att andas en stund

en smak av honung o is
smaken av en upplevelse
leka resenär o forma äventyr
bli äldre o gro i en grotta
bilda kaos o skapa ordning igen
gråta välbehagets tårar
är näve näring
med en droppe salt
och du

jag saknar dig

Kommentarer
Postat av: pettsson!

jag saknar dig finaste älskling! kan du inte bestämma dig för att komma hem igen?

2009-01-03 @ 09:21:33
Postat av: h

åh jag veet! borde ju det!

2009-01-03 @ 17:07:33
Postat av: Alfred (du o ja)

Jag saknar dig otroligt mycket.

2009-01-04 @ 23:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback