gräset sjunger

och dörrar lämnas öppna

dalai lama i helgen
lite äldre än förra gången
som av en dåre men en klok sådan
spenderade kvällen med stisa och jimmy
och fumlade runt bland gator och torg och parker
stor stad i mitt hjärta du nynnar med mig
tumpet sent om natten och en tidig morgon
tog mig hem med min vänstra tumme
och hamnade här igen

helig och profan tid
och jag ska fösöka skriva en tenta nu
medans det bränner på mitt tak
och jag lever mitt inuti
mediterar på taket
försöker finna ro igen
och du, jag har funnnit min väg

bleknande sol
och de fann en gulnad trädgård

kang rih ra weh kor way shing kham dir
pen dang deh wa ma lu jung way neh
chen reh zik wang ten dzin gya tsho yi
zhab peh see tay bar du ten gyur chig

och gräset sjunger sig varmt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback